Skip to content
Početna stranica » Novosti » “Kaj Kmečiš Jelena” pjesma je koja se poigrava sa stereotipima o ženama koje se bune

“Kaj Kmečiš Jelena” pjesma je koja se poigrava sa stereotipima o ženama koje se bune

    “Kaj kmečiš, Jelena” napokon je jedna pjesma koja o ženama, i Jelenama, progovara na drugačiji, dosad neviđen način.

    Autor pjesme je zaprešićka kantautorica Job, pravim imenom Jelena Oberman. „Riječi koje najviše idu na živce su one koje potajno potkopavaju uspješnu ili jaku ženu, koje prikupljaju i katalogiziraju najgore i najpodmuklije primjere seksizma u svakodnevnom životu. Kada muškarac strastveno predstavi svoje stajalište ili misao, ne riskira biti etiketiran kao histeričan ili kreštav“, rekla je Laura Bates, osnivačica Everyday Sexism Project.

    Kaj kmečiš, Jelena

    Riječ „cviliš“ je pogrdna riječ koja se upotrebljava za pse, dok riječ „kmečati“ opisuje ponašanje novorođenčadi. Tim riječima zapravo se želi diskreditirati ženu da jasno izrazi svoj stav, ono što ju muči i što joj smeta. Kao da se time oduzima pravo da kaže što misli. To je tipični pokušaj ušutkavanja žene. Ova pjesma upravo govori o tome: ušutkavanju žena. Na duhovit i karikaturalan način, u plesnom ritmu, zapravo razotkriva našu stvarnost u kojoj su nerjetko i same žene te koje sudjeluju u sputavanju drugih žena umjesto u osnaživanju i jačanju ženske solidarnosti.

    Posebnost pjesme je što je pisana na kajkavskom nariječju zaprešićkog kraja i inspirirana je tradicionalnim napjevima što stvara dojam autentičnosti izričaja. Jer, ruku na srce, rijetko tko od nas govori standardnim jezikom.“ kaže Job. A pjesmu prati i sasvim poseban video. Napravila su ga, još 2015. godine, djeca od 8 do 14 godina na radionici u organizaciji Foto kino video kluba Zaprešić, a pod mentorstvom profesora Jadranka Lopatića.

    Glavni vokal u pjesmi pjeva Job, a čitav niz pratećih vokala Ivan Arnold. Arnold potpisuje orkestracije, klavijature i solo na gitari. Tin Ostreš odsvirao je gitare, perkusije, bubnjeve i synth. Goran Delač odsvirao je kontrabas. Aranžman su napravili Tin Ostreš, inače bubnjar Psihomodo Popa i kompozitor Ivan Arnold. Produkciju potpisuje Tin Ostreš iz zaprešićkog KMD studija. Miks potpisuju Tin Ostreš i Ivan Božanić iz Dan Mrak studija. Za mastering je zaslužan Ivan Božanić, široj javnosti poznat kao gitarist grupe Meritas i Pips Chips & Videoclips.

    Komentari

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

    hrHR